Overball:
štíhla navždy?
Poznáte overball? Je podobný fitlopte, len je menší. Má priemer asi 26 centimetrov, takže si ho môžete vziať so sebou bez toho, aby ste z neho museli vypustiť vzduch. Používa sa na cvičenie, ale aj na masáže bábätiek.

I keď sa to nezdá, overball má nosnosť až 150 kilogramov. Nemusíte sa teda obávať, že keď sa naň posadíte, praskne alebo inak sa poškodí. Môžete cvičiť s úplne alebo čiastočne nafúkanou loptou. Nafúkate si ju pomocou priloženej trubičky, alebo ústami. Ľahko sa udržiava, je však citlivá na poškodenie ostrými predmetmi. Preto by ste mali pred cvičením odložiť všetky šperky a cvičiť na bezpečnom povrchu. Teda v telocvični alebo doma, najlepšie na nešmykľavej podlahe alebo na podložke.

Cieľom cvičenia s OverBall-mi je, telesná rovnováha, teda rovnováha medzi svalovými skupinami, z ktorých niektoré musíme posilniť a iné natiahnuť tak, aby náš pohybový systém fungoval správne, bez problémov a bolestí. Je to unikátne spojenie rôznych cvičebných techník - power stretching, pilates, balantes, chrbtová gymnastika, fitness yoga, pretvorí naše svaly na pevné, pružné a štíhle. Naše kĺby a chrbticu uvoľní a zmierni bolesti.

Cvičenie s overballom je vhodné pre dospelých i pre deti. Ponúka množstvo cvičebných variácií, pomôže vám precvičiť a ponaťahovať všetky telesné partie. Cvičenie s ním zvládnu aj starší ľudia, pretože sa hodí aj na pomalé, rehabilitačné a relaxačné cvičenia. Overball je tiež obľúbený pri cvičení metódy Pilates. Používa sa aj na cvičenie s bábätkami.

Ak ste si už overball zaobstarali, môžete si vyskúšať nasledovné cviky:

1. Posaďte sa a natiahnite nohy pred seba tak, aby sa kolená a členky dotýkali. Vystrite chrbát a na stehná si položte overball, ktorý držíte v rukách. S výdychom predkláňate hlavu až ku kľúčnej kosti. Potom postupne vyhrbíte chrbát a zároveň gúľate loptu od stehien až k špičkám nôh. Hlavu pri tom schováte medzi natiahnuté ruky. V konečnej pozícii chvíľu zostaňte a s nádychom sa pomaly vracajte späť. Cvik opakujte ešte 4x.

2. Ľahnite si na chrbát, ruky nechajte ležať vedľa tela a overball si vložte medzi kolená. Pri výdychu stiahnite bruško, spevnite svaly panvového dna a zadok. Pomaly zdvíhajte panvu smerom nahor. Zároveň tlačte kolená k sebe, aby lopta nevypadla. Lopatky stále zostávajú na podložke. Pri nádychu vráťte zadok späť na zem. Uvoľnite svaly a opakujte ešte deväť krát. Tento cvik vám spevní zadok, vnútornú stranu stehien a svaly panvového dna.

A niečo pre dojčatá:

- Masážou dieťatku stimulujete celé telo, ale je dôležité, aby overball nebol úplne nafúkaný. Postupujte od hlavičky až k chodidlám, jemne prechádzajte loptou po celom telíčku. Bábätko sa pri tom môže hrať s obľúbenou hračkou.

- Dieťatko posaďte na nafúknutý overball. Postupne ho vychyľujte na všetky strany. Cvičením sa trénuje nácvik polohy na boku, čo je vlastne i príprava na samostatný sed.

- Bábätko položte bruškom na overball, s ktorým pohybujte do všetkých strán. Dieťatko držte za hrudník a pomaly posúvajte vpred, vzad i do strán. Drobček musí reagovať na vychýlenie z rovnovážnej polohy a zapájať do cvičenia celé telíčko.

<< späť